music bring us together

cerita ini berkisar latar belakang pemain music undeground yg bayak membawa bayak impak di dalam persahabatan dan percintaan.

Monday, November 23, 2009

sambungan aku,cnta dan muzik

BAB 2


“What!kau biar btol nak pergi california?korang ingat senang kewr nak cari alanis dekat sana hah!da la kita tatau dia dok manewr,korang ingat california tuh kecik kewr apewr hah!!??”

Dengan mulut yang terlopong,mata yang buntang,dan mimic muka yang sedikit kebingung menjamah pandangan mata wan-ale dan amie.wajah meraka seperti tiada apa-apa yang berlaku se-olah2 meraka tidak mencadangkan sesuatu yg pelik.bagi aku pulak,mcm berita Malaysia nk kne bom punya terkejut.

“yurp.aku ngan wan-ale da bncang bnde nie da lame da.kitaorg decide nak cari bdk2 berry balik.dats y aku dtg balik msia.aku nk kita mcm dulu.aku xnk kita lenyapkn terus segala yg ki impikan.aku nk truskan semua yg da trbengkalai.mungkin anne juga nk kita buat bnde yg sama.dye sygkan berry sama mcm dye sygkan kita semua.mungkin dye sdh tgk kita ntah ke manewr,berry hilang mcm tuh.aku nk dye bhagia n kita juga bhagia.mungkin itu yg dtg mengukir senyuman antara kita dan juga anne di sana.”

Mata amie sedikit redup.dengan raut wajah yg sedikit meharap.kelihatan jejari wan-ale memaut erat jari jemari molek amie.kanapa aku buta sehingga tidak dapat melihat bertapa ini yang diharapakan oleh anne.sebuah band yang feymes dan melahirkan rasa cinta melalui muzik.kenapa selama nie aku hanya menanti bayangan anne dan kenapa hari ni baru aku tersedar yang anne punyai matlamat yg belum lengkap.kenapa aku hanya dengan cintanya tapi lupa dengan impian nya.aku kekasih nya tapi aku menindakkan impian nya.

“aku xkesah tapi mcm manewr lak dengan dia orang”

“tu kau jgn risau.sepanjang aku belajar dekat paris,aku adewr usaha skt2 nk cari alanis.aku adewr beberapa kenalan yg kenal alanis dan tau alanis dekat manewr.yg tu kau jgn risau semua aku setal kn trmasuk pnerbangan dan tmpt kita tdow.aku hanya tnggu persetujuaan dari kau jewr skunk nie.wan-ale pun da setuju tok cari alanis.”


Kini bersama aku,wan-ale dan amie sudah menjejeaki kan di bumi santa cruz.santa cruz adalah sebuah Bandar yang terletak di utara California.mengikut perancangan amie.kami perlu bertolak ke san jose di santa clara.di sana kami akan bertemu dgn kenalan amie dan di sanalah jugalah tmpt kami menginap.perjalanan dari santa cruz ke santa jose mengambil masa yang lama.

Aku memandang langit biru yang luas di atas sana.otak ku ligat mengimbas kembali semua kenangan aku bersama the censored.bayak yang ske bayak yg duka.terlalu perit utk menelan semua nya.tapi itulah lumrah kehidupan itulah lumrah persahabatan.

“wei fucker!!ko nie xreti nak maen btol2 kewr.wan-ale kate ko nie bagus,tapi xdewr la bgus manewr.da la maen mcm sampah.ko ingat aku tubuhkan band nie tok main2 kewr.tok buat orang hina aku kewr.klu mcm ni attitude ko baek ko berambus pergi dkt band lain”

Suara anne yang lantang tetiba memecah gegendang telinga setiap insan yang berada di studio.hari ini anne tidak seperti biasa.ini sudah entah kali keberapa aku dan yang lain dimarahi nya.ada saja yang kami buat tidak kena.

“korang boleh serius x.kita punya persembahan tak lama lagy tapi perangai korang tak ubah macam cilaka.korang memang niat nak musuhkan the censored.korang mmg nak kenakan aku kan”

Sepanjang hari tu,kami dimaki hamun oleh anne.sifat bertolak ansur nya hilang entah kemana.yang tinggal hanyalah sifat benci dan marah.yang mampu kami lakukan hanya memdiamkan diri dan mengikut segala kerenah anne.tapiiii…

Kini baru aku sedar kenapa anne memarahi?kerana ia mahupan kan yg terbaek dri kami utk the censored.utk persembahan terakhirnya sebelum dye pergi meninggalkan kami semua.ia inginkan yang terbaik sebagai hadiah astas kejayaan yang kami sama2 bina.

“I love all of u guys.aku nk korang buat yang terbaek.jika korang buat yang terbaik akan aku hadiahkan korang semua kenangan dan segala impian yang kita da sama2 bina.ingat selagi kita ad impian slagi kita adewr matlamat hidup slagi tu kita berusaha utk mengecapinya.oke guys!”

Itulah kata2 terakhir anne yang masih utuh di setiap minda ahli the censored.tiada sapa yang sangka malam itu adalah malam terakhir anne bersama kami semua.tiada apa yg perlu di sesali kerana hakikat yang nyata anne sudah tiada lagi di dunia ini.hanya segala kenangan dan impian kami yg masih tersemat di dada.

“klu korang rindu aku,korang pgg dada korang dan aku akan berada di situ.berada di dalam hati korang semua utk selamanya.tiada jurang antara kita cuma kematian yg memisahkan.tapi memory dan kasih aku tok korang masih di hati korang.ingat tau”

Bagaimana anne disana?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home