music bring us together

cerita ini berkisar latar belakang pemain music undeground yg bayak membawa bayak impak di dalam persahabatan dan percintaan.

Thursday, September 3, 2009

sambungan aku,cnta dan muzik

BAB1


kini genap 6bulan anne meninggalkan aku dan juga sejasrah the sencored juga telah di lupai.hanya anne sahaja yang masih segar di ingatan semua orang.anne yang aku kenal dulu adalah seorang yang sgt peramah dan mudah membuat orang sekeliling tersenyum melihat gelagat dia.anak kacukan italy dgn Malaysia nie sgt menawan setiap hati teruna termasuk aku.

Aku menaruh cinta di hati untuk anne sejak di bangku sekolah rendah lagi tetapi penampilan aku yg sedikit comot membutakan mata anne terhadap aku.sehingga ke sekolah menengah aku masih tidak dapat mencapai cinta anne,utk mengapai cinta nya terlalu jauh.sehingga aku melibatkan diri dalam band berry’c anne masih tidak menyedari yang diriku pernah wujud tika kami sama2 menuntut di satu sekolah dulu.

Tapiiiiiii…kenpa sekarang kau pergy tika aku sudah dapat mengapai cinta ikhlas dary hati kau anne?terlalu jauh kau melangkah sehingga aku tersadung ketika mengejar bayangan kau yg sudah tiada?

“Walaupn kenangan yg dicipta trlalu ringkas dan sekejap ia ttp memberi impak dlm diri ak.mencintai kau sejak dulu lagy mengajar ak erti kesabaran.mengejar kau ibarat mengapai bintang di langit tidak tercapai dek tgn tapi masih bisa dicapai dgn sedikit imaginasi.anne hadirmu dlm diri ku masih lagy terasa,kehangatan air mata pun masih bisa berbisa.anne andai kau bahagia disana berikanlah ak sedikit kekuatan utk menempuh segala cubaan yg kau berikan pada ku..ak amat meyintai mu.tulus dan ikhlas.”

Aku hanya mampu mengeluh di dalam hati yang ini hanya lah kententuan yang maha kuasa.lamunan aku terhenti dengan bunyi deringan dari telefon bimbitku,aku mencapai dan menekan punat answear.

“wei amie kau apewr cerita ni?lama xdengar cerita alih2 arie nie kau call aku.nape nie?”

aku memulakan bicara sambil berlegar2 di dalam bilik sambil di saksikan oleh wan-ale.kini semua sudah tahu yang aku ngan wan-ale adaklah adik bradik kembar.aku trpaksa membongkarkan rahsia nnie kepada semua orang,aku tdk mahu meraka di khianati seperti maner aku pernah mengkhianati anne.

“aku baruw balik msia nie.aku ingat nak ajak kau ngan wan-ale lepak sblorm aku grk balik rumah plus da lama xjmpe korunk sejak ketiadaan anne nia.”

Suara amie ajak sedikit sayu di hujung talian.jika amie lemah sebegini bagaimana pula dengan perasaan aku?tdk pernah aku bangkitkn perasaan aku sejak anne tiada lagi di dunia ini.

“hurmmm.oke.mcm biasa jmpe dkat Babylon lagy 10 minit aku ngan wan-ale dtg sana”

aku cepat2 mematikan talian.tdk mahu topic ‘ketiadaan anne’ menjadi topic perbualan utama kami.cukup lah hati aku di kecam hebat kerana asyik hidup di dalam bayangan anne.

“amie apewr cer?”wan-ale cuba membangkitkan aku dari lamunan halusinasi anne.

“dia ajak kita keluar.jom la.katanya rndu nk jmpe kau?ada apa2 kewr.hahahah”

“argh!bayak r kau.da jom la?”

“pahal cepat2 xsabar nk jmpe kekasih ati uh”

wan-ale bangun dari kedudukan dan menunju kearah dinding bilik sambil melepaskan satu tumbukan kearah dinding.samil memandang tajam kearah nua.

“kau nk ke rase penumbuk ni hinggap dekat kpala kau hah!”

“jangan nnti boleh dapat cancer barah otak.aku takut nk mati awal.hahahah”

sejenak aku trdiam buat seketika.aku tau apa yang aku katakana tadi di luar jangkaan aku.aku menatap wajah sebam wan-ale.akhirnya kami berlalu pergi.


Dari jauh amie sudah melabaikan tangan kepada aku dan wan-ale.aku tersenyum girang taktala melihat senyuman manis yang dilemparkan amie kepada aku dan wan-ale.tetapi di sebalik senyuman amie aku melihat bertapa cedih nyewr hatinya.lirikan matanya tidak seperti biasa,sedikit berkaca di hujung.sedar tidak sedar aku dgn wan-ale seudah berada di sisi amie.

“oit wassup bro!lame xjmpe korunk dowh.mcm rndu jewr korunk owh”amie memulakan bicara sampai tergelak2 besar.

“mcm rndu kawt kitaorunk kewr?atau kau memang rndu dkt wan-ale?hah!baek bagytau kisah sebenar korunk dekat aku.”aku merenung tajam tepat pada mata amie.wan-ale sudah menunjukkan muka tdk puas hati nya.pedulik pulak aku dgn wan-ale.hahahahaah

“kow gila apewr nie nua.msty la aku rndu korunk dua.kow nie xsnonoh la pikir yg bukan2 pasal aku dgn wan-ale”amie menundukkan sedikit muka.jelas kelihatan pipi nya merah kemrahan.menahan malu.mungkin jadi?hahahaha

“da la.kow nie mmg suka mngarut la.kecian la dkt amie.dye da la bruw smpai.pas2 kow nk buli dye pulak”

“ala kau kecian sebab dye awek kau boleh lah kan.hahahahha”berderai ketawa nua dary mulut celupar nya.

Kami memilih untuk melepak di Babylon sahaja,lagi pun di sini orang tdk lah trlalu ramai jadi mudah utk kami memilih tempat utk berlepak dan senang utk ketwa dgn sesekuat hati kami.

Aku memilih utk bersendirian sahaja.aku membiarkan wan-ale duduk bersebelahan dgn amie.sejak anne tiada,aku biasa keseorangan jika tidak aku lebih senang meluang kn masa dgn anne jika ia masih berada di sisi aku.tapi tuhan maha penyayang tapi knape anne yang kau pilih sedang kn aku masih tidak puas dgn belaian dan kasih saying dari nya.ya tuhan jika kau menarik kerana kau menyayangi nya seperti mana aku menyanygi anne,kau jage lah dia dekat sane dan tempatkan dia di kalangan orang yang kau kasihani ya tuhan.dan berikan lah aku kekuatan yang telah anne tempuhi kepada aku supaya aku boleh menjadi sekuat nya ya tuhan.

“oi nua kau setuju kewr x ngan apewr yg aku cakap nie”tiba2 aku kedengaran suara wan-ale memecah kesunyian.

“hah!what?”aku memaling kepala kea rah wan-ale dan amie.mencari wajah meraka yang tenggalam dalam lamunan ku.muka meraka kelihatan sedikit kerisaun.

“nua.knape nie?kau teringat kan anne lagy kewr?sampai bila kau nk macam nie douh?kau kne ingat dkt kitaorg yg masih hidup nie.aku pun sdh sbb kawan baek aku dari skolah rendah da xdewr.aku knal dye dlu sblorm kau knal dye lg.klu ko buat mcm nie,kau bukan takat hokum dia dekat sane malah kau hukum perasaan aku nua.dari dulu dia jewr yg adewr dkt sisi aku.tapi skunk aku da xdewr papewr nua.da xdewr papewr.aku hilang segala2 nya.”

Amie tiba2 memecah kesunyian.bukan niat aku utk menyakitkan hati amie atau membuat amie lagi bertambah sedih.aku sendiri pun tidak tahu bagai mana utk memperkuatkan semangat aku yang da pernah bersama anne.semangat aku hanya utk anne tapi kini is sudah pergi ntah kemana.yang memjadi mangsa kerisauan aku tentulah orag2 di sekeliling aku.walaupun meraka banyak member semnagat kepada ku utk terus hidup tapi aku masih lagy belum bersedia utk melangkah ke hadapan bersama semangat yg baruw.kalau boleh aku lebih suka begini.

“amie..aku mintak maaf.bukan aku sengaja nak sakitkan hati kau or buat kau sedih.whatever its is..im so sorry ok.aku xdewr niat pun”

“klu ye pun jgn la mcm nie.aku balik snie nak spend time aku ngan kawan2 lama aku yang aku kadang2 sendiri da lupa yg aku ada kawan dekat Malaysia.yg aku ade kawan yang da pergi.aku dtg sini nak melawat kau,wan-ale dgn anne.plzz tok kdtgan aku nie jgn la buat aku sedih.ak nak happy mcm dulu,mcm time berry adewr”

“amie aku mintak maaf eh.da2 kita lupa hal nie.aper korunk dok citewr tadi hah!?”

Aku cuba sedaya upaya utk memaniskan muka di hadapan meraka.biarlah aku yg menanggung segala kesedihan dan kepayahan hidup ini,yang penting meraka dapat melalui saat2 bahagia tanpa mengingati kisah lama.kisah anne dan berry atau the censored.

1 Comments:

Blogger Juri Amatur said...

babe!aku ske gilewr sambungan neyh!aku ngan wan ale ade pape kewr?ehemmm!hahaha...
sambung rr agii!

September 3, 2009 at 10:48 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home